Skojakt

Har vart på skojakt ett tag nu & inte ser det ljust ut inte :-S
Har minimala fötter & behöver skor i storlek 35, men hittar antingen svinfula eller med höghushöga klackar... Suck.
Tänkte ev. ta en tur till den danska huvudstaden nästa vecka. Där ska visst finnas en skobutik för dem med stora & små fötter + Lillys Brudbutik, som ska ha skor i storlek 35 :-) Hoppas på some good luck där då.
Skulle vara extra skoj om det fanns några snygga i samma röda färg som jag har på klänningen, men det är nog för mycket begärt av skobranschen att tillverka.
Sjukt snygga!

Har även ringt kyrkan idag igen, då dem bad mig ringa tillbaka idag för schemat skulle vara klart nu.
Måste dock säga att jag blev paff! Har aldrig blivit så oförskämt bemött innan. Trodde jag skulle prata med diakonen, varpå jag bad att få tala med henne. Hon presenterar sig inte, utan svara i telefon "Jaaa". Sen när jag presenterar mig & vill förmedla mitt ärende avbryter hon mig mitt i meningen med "Jaha?!!" i en snäsig ton. Jag kommer av mig här, varpå hon säger "Ville du nått eller?!" i en ännu mer snäsig ton. Eh, ja, vad ska jag svara här? Jag framför, efter några harkel, mitt ärende. Då får jag till svar "Helene, hon ska ju inte prata med mig ens....." Hon säger alltså inte ens ursäkta, vänta eller ett ögonblick. Utan hon vänder telefonen mot bordet & börjar prata med receptionisten & jag får vänta i några minuter & försöka nå fram till någon genom att hojta "Haaaallåååå?" i luren..... Ja, vad ska man säga... Trodde folk som jobbade i kyrkan hade folkvett!
Till råga på detta skulle kyrkoherden ringa upp mig direkt efter deras korta möte de satt i. Det har nu gått 4h sen jag ringde..... Funderar på att gå dit & prata med dem om deras bemötande, vilket får betyget -7 av mig på den 10-gradiga skalan.

Idag är med andra ord en dålig dag kan man kort & gott säga. Ska även tilläggas att B2B inte fått sova inatt, då Apoteket tydligen var tvugna att dra fiberoptik mitt i natten utanför oss! Jo, seriöst, det är visst livsviktigt att dra detta nattetid + de kom på det igår eftermiddag, att det var livsviktigt... Snacka om att någon behöver en ny samordnare med bättre framförhållning & som kan planera i veckor istället för timmar!




Kommentarer
Postat av: erica

Först och främst, vilket oförskämt bemötande av dem i kyrkan. Detta borde du gå dit och påpeka. Usch så behandlar man väl inte folk.



Skorna, oh my god jag älskade dom med strass. Som en askungesko. Love. Dom röda var supernice med. Den vita är också fin och väldigt klassisk. Men ta dom med strass. Wow.



2011-03-17 @ 17:49:28
Postat av: B2B

Jo, jag börja seriöst grina när jag senare ringde upp dem & fråga varför de ej ringt. Receptionistan skulle vidarebefordra mitt klagomål till kyrkoherden.



Tyvärr existerar dessa skor varken i min storlek eller i detta land :-S

Ska till Arlöv på tisdag, varför har brudbutiker inte öppet på måndagar btw?!

Sen ska jag in till CPH i vecka hade jag tänkt mig :-)

2011-03-19 @ 22:26:17
Postat av: erica

hmm varför brudbutiker inte är öppna på måndagar har jag ingen aning om. i nässjö har hon öppet -måndag-lördag alltid.



cph? huh?



Ja klagomål ska absolut framföras när dom är så otrevliga.

2011-03-20 @ 01:26:23
Postat av: B2B

CPH = köpenhamn på turismspråk ;-) fick lära oss alla (j*dra) flygplatskoder på utbildningen hehe ;-) skadad



krejm

2011-03-22 @ 13:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0