Gästlistan

Vi börjar närma oss bröllopet med stormsteg & hittills har nästan alla svarat, väntar på två släktingars svar & tre vänners, sen har alla tackat ja/nej :-D
Igår var vi på M2Bs gammelfasters 85-års kalas & även hon kommer & delar vår glädje med oss :-D
Ska bli underbart att få dela vår stora dag med så många!



Fick även brev av kusina Erica idag, som jag brukar brevväxla med :-) Alltid roligt att höra vad hon & maken hittat på sen sist + att hon kommer med en hel del nyttiga & användbara tips inför bröllopet. Tack!
Hade det inte varit för henne & alla bra bröllopssidor som finns tror jag inte att jag hade klarat av alla bestyr inför dagen! Ingen kan ju veta allt ;-)
Har sparat alla bröllopstidningar som jag skaffat mig hittills & tänkte efter bröllopet göra en lite bröllopsguide med flikar som; färgteman, olika sorters klänningar, olika sorters kläder till mannen, brudbuketter osv. Sen om någon, t.ex tärnorna skulle gifta sig i framtiden, så kan de få låna den av moi :-D Gud, vad jag älskar bröllop! Hoppas det blir många att gå på i framtiden! :-D Har ju stor släkt, så får hoppas på att någon kusin eller syssling bjuder en på deras kanske ;-)



Har nog äntligen redit ut vilken/vilka valutor man ska med sig till Egypten.... tror jag ;-)
Euro har man till restauranger & på hotell samt i affärerna
Egyptiska pund har man till dricks
US Dollars har man till utflykter & i affärerna
VISA funkar på hotell & till utflykterna
Summa sumarum; VISA tar vi till utflykterna & på hotellet, EGP har vi till dricksen & sen lite Euro till en del köp i affärerna & till taxin :-)
Var dock inte det lättaste att reda ut kan jag säga. & alla ni som ska till Egypten, kom ihåg att man måste förbeställa EGP på de flesta Forex-kontoren! Låter wierd, men är tyvärr sant haha!



Läste medans jag gjorde vår resguide att det går gratis bussar mellan vårt hotell & storstaden Hurghada 2 gånger per dag! Är ju perfa! Så kan man komma ut & se lite av livet utanför hotellet också om man känner för det :-D
Oj vad vi längtar till vår resa! Ska bli så underbart med sol & värme & massa god mat & en kall dryck att svalka sig med i hettan + ett dopp i poolen eller två :-)






Kommentarer
Postat av: erica

Va söt du är kusina. Självklart ställer jag upp med alla tips du kan tänkas behöva. Bröllop är så himla roligt så får man vara med på ett hörn med tips så inte mig emot. Kram kusin erica

2011-03-08 @ 10:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0